Monday, June 18, 2007

11/10/2002

النهاردة 11/10/2007 الساعة 3.5 ص أنا مكتبتش من زمان أو بمعنى أصح أنا كنت بكتب كل يوم على اللى بيحصلى فى المزرعة يومياتى يعنى لاكن حصلت الفاجعة وهو إن الهارد بتاعى اتسرق من جهاز الكمبيوتر بتاع المزرعة أنا زعلت جدا لدرجة إن مزاجى وحش اوى لغاية دلوقتى الهارد اتسرق يوم 3/6/2007 المهم أنا مش زعلت على الهارد نفسه أنا زعلت على اللى جوا الهارد كان عليه أيام حياتى كلها اللى عشتها مش مهم أقول هى إيه بس حاجات مقدرش أرجعها تانى أنا تعبان أوى حكاية الهارد دى جيت فى وقت مش وقتها خالص إمبارح كان يوم عمرى ما هنساه ورجع كل حاجه ليا كان يوم 10/6/2007 اليوم ده هو مش عارف أقولها إزاى بس اليوم ده كان أول مرة أشوف فيها (س) كان يوم 10/6/2002 كنت أول مرة أشوفها كان فى دمنهور فى محطة القطر اليوم ده مقدرتش أنساه ومش قادر أنسى أى حاجه أنا كنت بضحك على نفسي وبقول إنى نسيت بس بجد مش قادر أنسى أى حاجه كل ما أفتكر اى حاجه حصلت بينى وبينها بحس إن عينى بتدمع بس مقدرش أنزل دمعة تانى لانى هتعب أكتر الأجازة اللى فاتت ليا كانت غريبة أوى أنا كنت قلت إنى اتكلمت مع الإنسان اللى هى بتحبه وقلت له إنها بتحبك خلى بالك منها أنا مش عارف أنا جالى قلب إزاى إنى أقوله الكلام ده أنا مش شايف إنه من حقى بس من خوفى عليها أنا إتكلمت معاه وقلتله عشان تعيش سعيده فى بقية حياتها معاه المهم الأجازة اللى فاتت لقيته بيكلمنى بعد فترة طويلة مكلمتوش فيها المشكلة إنى لقيته داخل عليا ويقولى حبيبى وحاجات زى دى محتطش فى دماغى وقعد يقولى إنت مش جاى الإسكندرية بقى عشان نشيش على القهوة وكلام من ده إستغربت من كل كلامة إزاى هتبقى العلاقة بينا كده مع أنا عارف وهو عارف إن لا يمكن إن يكون بينا أى علاقة لو علاقته بيها إتطورت ... إزاى هتبقى العلاقة بينا كده وأنا شوفت فى عنيها حبها ليه إزاى وهو أخد مكانى فى قلبها أنا عارف إنه ممكن يخش على البلوج ده ويقرى الكلام ده بس انا مبعرفش أخبى حاجه فى قلبى كل اللى فى قلبى على لسانى ... من حوالى شهر إتعرفت على انسانه كويسة أوى بجد ... كان زمان كنت بكرهها أوى لأنى كنت بحسبها السبب فى فشل العلاقة اللى بينى وبين (س) بعد أربع سنين مع بعض لاكن أنا بعد ما إتكلمت معاها مش عارف انا قلبى استريح ليها وقعدت أحكى ليها وأتكلم معاها وأطلع كل اللى جوايا معاها مستغرب إزاى أستريح فى كلامى مع حد بعد المدة دى كلها ... أنا مكنتش بحب أتكلم مع أى حد فى حاجه خصوصية ليا ساعتها قلت ان ربنا بعتلى ملاك يريحنى شوية الأجازة اللى فاتت مشوفتهاش خالص آه انا كان نفسي اتكلم معاها وأحكى ليها على اللى حصل ليا الأيام اللى فاتت وإزاى انا بدأت أنسي لاكن ملقتهاش قلت بس خلاص هى بتتهرب ليها حق يا أنا واحد كلامى كله عن الجرح اللى إتجرحته كإن يا أخى أنا أول واحد أتجرح آه مع إنه جرح كبير بس عادى إتعودت وأنا بكفر عن ذنب ... الذنب ده عمرى ما هنساه وهو إن خليت إنسانه كويسة جدا أى إنسان يتمنى إنه يرتبط بيها بس أقول إيه جمال ملقتش زيه أخلاق بصراحة مقدرش أوصفه عارفه ربنا كويس أوى وكانت بتحبنى أوى أوى باعت كل حاجه عشانى لاكن أنا مقدرتش كل الحب ده سيبتها لوحدها مع عذاب الفراق حتى موقفتش جنبها كل ده عشان إنسانة تانية متستاهلش أى حاجه لدرجة إنى من كام اسبوع اتكلمت مع واحدة زملتى وقلت لها تتصل بيها وتقولها محمد العشرى بيقولك سامحيه لانه تعبان وبيدوق المر اللى انتى شوفتيه ردت عليا وقالت ليا إنها مسمحانى ولو عايز أكلمها آخد رقم تليفونها ... بس أنا موافقتش عشان هى دلوقتى مكتوب كتابها ومش أقدر أرجع أى أيام عدت منا أو افكرها بيا حتى عشان متتعبش فى حياتها أنا عارف هى بتحبنى قد إيه بس أنا محبتهاش أنا كنت بلعب بيها مش عارف ... أنا عارف أنتو دلوقتى بتقولو عليا إنى واحد معنديش قلب بس بجد أنا عارف انى غلطان ومتأكد إن كل اللى بيحصلى ده بسبب الذنب ده طيب أعمل إيه مش عارف مش عارف ... نعمل فلاش باك كده ليوم 10/6/2002 ركبت القطر اللى رايح دمنهور كان طالع الساعه 8.50ص من المنصورة متجه إلى الإسكندرية وصلت الساعه 10.40ص قعدت أستناها لغاية ما جت قالت ليا إنها هتلبس جيبه أبيض فى أسود مقلمة كده هههههه قعدت أبص لكل الجيبات اللى كانت ماشية قدامى لغاية ما لقيت واحدة جاية من بعيد وبتضحك ليا بصيت على الجيبة لقيتها المطلوب قعدت معاها 4 ساعات فاتو كأنهم أربع دقايق آه كل شكلها مش زى اللى كان فى مخيلتى بس بس .... ممكن نقول إنى إستلطفتها لما كنا بنتكلم على النت المهم قعدنا نتكلم كلام كتير أوى بصراحة مش فاكر منه أى كلمة :) المهم من غير ما أطول كان يوم جامد بجد نرجع بقى لدلوقتى فات اليوم معايا 10/6/2007 عادى جدا مع تعب فى الشغل مع مزاج مش حلو مع صداع خفيف مع عدم نفس للأكل هتصدقونى إنى دلوقتى باكل عشان مقعش من طولى أنا مليش نفس لأى حاجه بجد الأيام دى مش عارف ليه كل اللى باكله هو من 3 إلى 4 معالق رز +شيبسي . ده فى الغداء طبعا أنا مش بفطر أما العشا بقى فقطعه حلاوة + رغيف من الخبز ويمكن مش أتعشى كمان وباقى اليوم تدخين وممكن علبة كانز بيبسي بس ده ممكن يكون اليوم بتاعى وجيت أوزن نفسي لقيتنى فى أسبوع نازل 4 كيلو :( ... صديقة ليا قالت فى يوم ليا فيه دكتور نفسانى كويس أوى ممكن تروح ليه .... ههههههه دكتور مين يا بنتى أنا مش عايز دكتور أن عايز إنسانة تحس بيا تعرف أنا عايز إيه من غير ما أتكلم تسأل عليا .. تطمن عليا أحس إن فيه حد بيفكر فيا ده اللى محتاجه أنا حاسس إنى وحيد . بس واليوم عدي بخير .

7 comments:

Ehab said...

هو انت اسمك محتاس ولا العشري
ما علينا المهم ان انا مش عارف هي دي قصه حقيقيه ولا خيالك عشان انت كاتب تواريخ اصلا لسه محصلتش يعني ازاي الهارد اتسرق في شهر 11 واحنا اصلا في شهر 6 ماشي
لكن سواء حقيقه ام خيال القصه حلوه عشان واقعيه تفاصيلها كأنها بتحصل قدامي كأني صاحبك وقاعد انا وانت بنفتكر الموضوع من الأول
بجد اسلوبك حلو وفي اجزاء شدتني قوي بالذات لما بتقول انك عارف ايه اللي بيسعدها كل اللي هي عايزاه سواء حاجات ممكن تقولهالنا او حاجات خاصه المعنى حلو قوي عشان فعلا احنا لما بنحب بنهتم نعرف كل حاجه في عقل حبيبنا عشان نحققها حتى لو كانت غلط وحتى لو كانت ساذجه بجد اسلوبك حلو
بس نصيحتي لو كانت قصه حقيقيه اوعى ترمي نفسك في علاقه جديده وانت لسه مجروح كده صدقني النتايج دايما بتكون سلبيه
تحياتي
سلااااااااااااااااااااام

3abdo me7tas said...

أخشى شنكوتى الكبير
للاسف هى قصة حقيقية لاكن متخافش أنا مش بفكر فى أى موضوع إرتباط دلوقتى آه أنا لوحدى محدش معايا ونفسي حد يبقى معايا يفكر فيا يطمن عليا أنا مش لاقي بس إن الله هتتحل
شكرا لزيارتك الأولى للبلوج بتاعي ويا ريت أشوفك علطول

دينا فهمي said...

عارف القصة بتاعت لعله خير؟؟
لو خلتها في بالك على طول هتريح نفسك من حاجات كتير

سرقة الهارد بتاعك دي بجد ممكن تكون حاجة كويسة جدا.. ربنا بيرحمك من إنك يبأى قدامك الحاجات اللي بتفكرك بأيام زمان.. ودي اول خطوة عشان ترجع طبيعي تاني

بجد أجمل حاجة وأقسى حاجة في نفس الوقت في الانسان انه بينسى بسرعة.. المهم مايلاقيش اللي يفكره على الاقل في الفترة الاولى اللي بيحاول ينسى فيها
ابعد عن كل اللي بيفكرك باللي فات.. وبجد والله العظيم وعن تجربة.. كله بيطلع في الغسيل

3abdo me7tas said...

انا برضه لما الهارد إتسرق قلت جيت من عند ربنا وكل اللى هيفكرنى بالانسانه دى خلاص راح بجد وفرحت بس دلوقتى مش هقدر اقول بس انا بدأت خلاص ارجع للحالة الطبيعية بتاعتى خلاصأكيد بعد كام يوم هنسي كل حاجه :)
شكرا على مرورك ويا ريت الزيارة تتكرر بقى

S H A H said...

اجمد يا عبده عايز اشد من كدة قوي قلبك و اشرب ديوو ماونتن

صدقني هتنسى بسهولة, عايزك بس تبقى اتقل من كدة مش تقيل قدام الناس لا تقيل من جوه نفسك انا عارف انت رومانسي زيادة و طيب و حنين اكتر
بس الشدة مطلوبة
حفز نفسك بجمل مثلا
انك تستاهل حد احسن من كدة كتير عشان انت فعلا احسن منها بكتير

انت تفكر ان اكيد في حد تاني لو انت كنت حبيته و اديته الحب اللي ادتهولها كان هيحبك اكتر من كدة بكتير

قسي قلبك شوية زي مبيقولو

و اخوك دايما معاك

سلام يا صاحبي

3abdo me7tas said...

شكرا يا مان على مرورك بجد انا سعيد ويا ريت تتكرر تانى انا دلوقتى احسن بكتير يا مان الحمد الله لقيت ناس تحبنى وأحبهم خلونى أنسى كل حاجه وحشه حصلتلى زمان أنا دلوقتى لبكرة مش لامبارح وفيه مثل بيقول الداين يدان حتى ولو بعد حين وزى ما انا دقت عذاب صعب اوى أكيد هى هتدوق وصدقنى أنا نسيتها بجد

Anonymous said...

People should read this.