Sunday, February 24, 2008

الواد طالع لعمه


ده يوسف ابن اخويا انا قلت من باب التغيير انى اكتب على الواد العسل ده
يوسف ده بقى يا جدعان بيفكرنى بأيام شبابى
يا ليت الشباب يعود يوما
لو لاحيظتم هتلاقو عنيه زى عنين عمه
بوؤه زى بوؤ عمه
ودانه زى ودان عمه
شعره زى شعر عمه
منخيرة مش زى منخير عمه
هتقولو ايه الفرق أقولكم وانتو مالكم

يا ريتنى كنت معاهم
مين دول اللى ابقى معاهم والله ما انا عارف

انا قلت بقى أخليكو تشوفو يوسف على طبيعته
الفيديو ده كان فى فرح بنت عمتى شوفو الواد بيعمل ايه
الله يرحم زمان بيقلد عمه فى كل حاجه

video

يوسف فى الفيديو ده بقى مش عاتق حد
يا ابنى احنا فى الشارع
لا ولا حيات لمن تنادى
الله يرحمك يا محتاس كنت مدوخ نص بنات البلد
أيام يلا خي
video

معلومات عن يوسف
يوسف هيبقى عنده 3 سنين فى يوم 4/4/2008
يوم تاريخي أكيد
هتقولى ليا ليه هو تاريخي أقولكم وانتو مالكم برضه :P
يوسف وهو عنده سنتين بيقول من 1 لغاية 10 بالعنجليزى
طبعا مش زى عمه اللى عرف واحد بالعنجليزى وهو فى سنه اولى اعدادى
يوسف عارف كلمات كتير اوى بالإنجليزى وعمه نفسه ميعرفش يعنى ايه
أسامى حيوانات على خضراوات على فاكهه على حاجات كتير
وطبعا زى ما كلنا عارفين ان ده الفرق بنتى وبين يوسف
ربنا يخليه لأبوه اللى هو أخويا وأمه اللى هى مرات أخويا
ويخليه لجدو العشرى اللى صدوقنى ان ممكن يبيعنى انا شخصيا عشان يوسف
:D
يلا على رأى المثل أعز من الولد ولد الولد
ولاد كتير كده مش عارف ليه
المهم فى الآخر عقبالكم كده
بس
خلاص

تحديث
يوسف مش بيحب حد يقوله يا واد بيكره الكلمة دى اوى
يعنى لو شاف البوست ده ممكن ميكلمنيش لمده 45 يوم
بس

Tuesday, February 19, 2008

التغييييييير

بسم الله الرحمن الرحيم
التغيير
التغيير لابد منه فى الحياه ممكن الواحد يغير عشان ينسى اللى فات
وممكن الواحد يغير عشان بيتخنق من اللى معاه
وممكن الواحد يغير لان ده غريزة اساسية فى الانسان
أنا بقى قررت إنى أغير عشان كل حاجه فى حياتى
أولا
غيرت الموبايل لان الموبايل البقاء لله من يوم ما اللى حصل حصل وانا قمت خبطه فى الحيطه بس الحمد الله رجع حته واحده
قررت أبيعه لانى عايز أغير
الحمد الله حصلت على موبايل تانى بس بعد ما دفعت كل
اللى معايا فيه وكان تمنه 2100 جنيه مصرى لا غير
كنت محوشهم عشان اروح اخطب بيهم
بس قلت خلاص الموبايل أولى
جبت موبايل N73
اللى هو ده

تانى حاجه هغيرها هى طريقة حياتى
خلاص اللى راح راح وسابنى
قررت انى أشوف شغلى وبس
مش عايز حاجه تانية بقى دلوقتى
واللى يجيبه ربنا كويس
مش عراف أقول ايه بس كل جديد فى حياتى هقوله لان رأيكم بيفيدنى اوى
آه نسيت حاجه عايز أقولها
أنا بطبيعتى مش بحب لتغيير بالمرة بس الظروف اللى بتخلى الإنسان يغير
ولما ييجى الوقت للتغيير مش تتردد بجد غير لان ممكن يقلب عليك

Wednesday, February 13, 2008

محتاجكم معايا

محتاج دعواتكم معايا
دنيا آه اسمها دنيا اللى انا اتكلمت عليها
هى تعبانه اوى دلوقتى ومحتاج دعواتكم ان ربنا يقومها بالسلام
عشان خاطرى
بجد محتاج دعواتكم جامد

Tuesday, February 5, 2008

إحساس جديد

بسم الله الرحمن الرحيم


ازيكو يا شباب انا عارف انى إتأخرت عليكم بس والله ظروف خارجة عن إرادتى
وكمان بعتذر على انى مش هنزل البوست اللى انا قلتلكم عليه
لان فيه الأهم
أنا حسيت بتغييييييير كبير اوى فى حياتى
هتقولو ازاى هقولكم وانتو مالكم
:P
بهزر طبعا
المهم
أنا إكتشفت ان كان فيه جنب كبير اوى من حياتى فاضى وانا حاسس انه بيبدأ يتكون تانى
بصراحة انا مش عارف أقول هى إيه ولا لآ
بس إنتو مش أغراب ولا حاجه
أنا حاسس انى بحب
بجد والله أنا حاسس إنى بحب من جديد
مش عارف بس انا بقابل نفس الشعور من الإنسانه دى ناحيتى
إدعولى ان ربنا يوفقنى
أنا حاسس إن فيها المواصفات اللى أنا بدور عليها من زمان
يعنى جايه ليا جاهزة مش هقعد أظبط فيها تانى
كفاية اللى فات
أنا خايف أوصفها عشان بغير عليها
أنا عارف انها هتشوف الكلام ده وهتحس بيه ان الكلام ده ليها لانها بتحس بيا بجد فى أوقات لما أكون فيه حاجه
عشان كده أنا بقولها
ربنا يخليكي ليا يا رب

بس خلاص