Tuesday, March 18, 2008

أوقف المخدرات - غير حياتك

بسم الله الرحمن الرحيم


النهاردة وأنا فى الشغل كنت فايت على بلد إسمها ميت سلسيل
المهم
وأنا فايت بالعربية لقيت يافطة كبيرة مكتوب عليها
أوقف المخدرات غير حياتك
الجملة دى شدتنى أوى وكمان الرسمة اللى مرسومة
وكان كمان مكتوب أكتر من 10 أرقام تليفون موبايل لأى حد عايز يتعالج من الإدمان أو يعرف حد مدمن وعايز يعالجة
قلت فى نفسي يااااه كان فين من زمان الكلام ده
وطبعا كلنا عارفين موضوع الإدمان اللى انا كنت كتبته والقلم اللى أكلته على خدى
يلا خير
المهم
قلت أول ما أرجع البيت أدور على الحملة دى ولقيتها فعلا وطلعت تبع موقع الأستاذ القدير عمرو خالد
ربنا يكرمه يا رب
أنا جوايا كلام كتير عايز أقوله
بس كفاية الفرحة اللى أنا فيها بجد

8 comments:

د/اجدع بنوته said...

ماشاء الله ف صحوووووه جامده

يارب دايما كده

walaa said...

ربنا يجعله فى ميزان حسناته بجد عمل صحوه جامده وبيحاول يفوق الناس
لالا بلده بتكرمه احلى تكريم انها كل شويه تكرشه بره
تحياتى ولاء

بنت الصالحين said...

اه فعلا انا متابعه الحمله دي


جزاه الله خيرا

وياريت كلنا نرفع البانرات للحمله

يارب شبابنا يفوق

عبده الرايق said...

الحمله واخده مسار كويس والحمد لله
وندعوا لها بالتوفيق

جهاد خالد said...

فعلا سبحان الله

في وسط كل اللي احنا عايشين فيه دا

جت الحملة دي زي طاقة أمل

كبيييييييييرة

مشرقة أوي

ربنا يوفقنا يارب جميعا
ويهدي شبابنا للخير

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.

Yahia said...

انا برده سامع وشايف عن الحمله دي بس من فرتة كنت بتكلم مع حد عن موضوع الادمان ده ووصلنا ان المدمن عارف انه غلطان وبيدمر نفسه بس لسه مستمر في طريقه .... اللي عايز اقوله ان التغير لازم يكون نابع من الشخص نفسه عشان يجب نتيجه وبرده مفيش مانع من التذكره ..... ويا رب يساعدنا في اصلاح احولنا كلها

تحياتي

Unknown said...

الحمله جميله و مفيده فعلا و تستاهل ان الكل ينضم و يعلن عنها و يشترك فيها

الادمان و المخدرات دمار للبلد و الشباب

تحياتي