Sunday, February 24, 2008

الواد طالع لعمه


ده يوسف ابن اخويا انا قلت من باب التغيير انى اكتب على الواد العسل ده
يوسف ده بقى يا جدعان بيفكرنى بأيام شبابى
يا ليت الشباب يعود يوما
لو لاحيظتم هتلاقو عنيه زى عنين عمه
بوؤه زى بوؤ عمه
ودانه زى ودان عمه
شعره زى شعر عمه
منخيرة مش زى منخير عمه
هتقولو ايه الفرق أقولكم وانتو مالكم

يا ريتنى كنت معاهم
مين دول اللى ابقى معاهم والله ما انا عارف

انا قلت بقى أخليكو تشوفو يوسف على طبيعته
الفيديو ده كان فى فرح بنت عمتى شوفو الواد بيعمل ايه
الله يرحم زمان بيقلد عمه فى كل حاجه


يوسف فى الفيديو ده بقى مش عاتق حد
يا ابنى احنا فى الشارع
لا ولا حيات لمن تنادى
الله يرحمك يا محتاس كنت مدوخ نص بنات البلد
أيام يلا خي

معلومات عن يوسف
يوسف هيبقى عنده 3 سنين فى يوم 4/4/2008
يوم تاريخي أكيد
هتقولى ليا ليه هو تاريخي أقولكم وانتو مالكم برضه :P
يوسف وهو عنده سنتين بيقول من 1 لغاية 10 بالعنجليزى
طبعا مش زى عمه اللى عرف واحد بالعنجليزى وهو فى سنه اولى اعدادى
يوسف عارف كلمات كتير اوى بالإنجليزى وعمه نفسه ميعرفش يعنى ايه
أسامى حيوانات على خضراوات على فاكهه على حاجات كتير
وطبعا زى ما كلنا عارفين ان ده الفرق بنتى وبين يوسف
ربنا يخليه لأبوه اللى هو أخويا وأمه اللى هى مرات أخويا
ويخليه لجدو العشرى اللى صدوقنى ان ممكن يبيعنى انا شخصيا عشان يوسف
:D
يلا على رأى المثل أعز من الولد ولد الولد
ولاد كتير كده مش عارف ليه
المهم فى الآخر عقبالكم كده
بس
خلاص

تحديث
يوسف مش بيحب حد يقوله يا واد بيكره الكلمة دى اوى
يعنى لو شاف البوست ده ممكن ميكلمنيش لمده 45 يوم
بس

42 comments:

shahy said...

بسم الله ماشاء الله

وياترى في الرقص كمان طالع لعمة
والا انت مش بتعرف ترقص زية؟

ربنا يحفظة
وعقبالك كدة وماتبقاش محتاس تاني

تحياتي وسلامي ليوسف بية

aya said...

الله اكبر الله اكبر

الولد ماشاء الله واعى ومصحصح اهو من اولها
ده هيعمل عمايل لما يكبر
بس ربنا يستر على بنات المنطقة

بجد زى العسل

طالع لعمه

ربنا يحفظه ويبارك فيه

همسات دافئه said...

الله
ما شاء الله
ربنا يخليهولك
عسل فعلا كنت هنط فى الشاشه ألعب بيه
بس ايه ده
هو عمه حلو كده؟;)
!

3abdo me7tas said...

شاهى

لا يا ختى انا مش بحب الرقص
الله يخليكي
فى حياتك واوعدك انى لما افكر اتجوز لازم اقولك وأعزمك كمان
وتعالى هنا بقى يعنى تحياتى ليوسف بس امال فين عمه فى الموضوع
ربنا يكرمك يا رب

.....................

Aya

امال يا بنتى عشان تشوفى انتاجنا عامل ازاى يلا خير عمه كانت بنات المنطقة بتموت فيه
على العلم ان المنطقة مكنش فيها اى بنت فى سنى بس اهو كنت بعمل للمستقبل
ربنا يخليكي يا آية

3abdo me7tas said...

همسات دافئة

الله يخليكي
تنطى من الشاشة تلعبى بمين يا ختى
يوسف محدجش بيلعب بيه ممكن يلعب معاه
وعلى فكرة يوسف فى اللعب بتاعته ميعرفش أبوه انا بقول اهو

انا بقلا من حيث ان عمه حلو زيه ولا لا فبقول وانا فى كامل قواى العقلية
ان يوسف احلى منى
بس أكيد واخد منى يا بنتى
انتى مش قريتى البوست ولا ايه
عنيه وودانه وشعره كمان دول بتوع محتاس عمه
ربنا يكرمك يا رب

صوت من مصر said...

ربنا يخلوهلك ويطلع مدون زيك كده ؟

عبده الرايق said...

وسسسسسسسسسسسسسسسسسع
يابنى انتى وهو
وسعى يابنتى
الراااااااااااااااااايق وصل
اللى ممعهوش بطاقه يجرى
واللى امه خايفه عليه ميقفشى فى طريقى
واللى عايز يعيش يضرب مع الراااااااااايق صحبيه
يوسف
الله عليه
فرى جريت بوى
انجليزى ده يا مرسى
اقولك
باين على الواد وعمه
طالعين للرايق
مانا طول حياتى رايق ومرووق

Bride Zone said...

انا بصراحة ما شفتش الفيديو عشان هنا بالشغل اليوتيوب مش بيشتغل بس بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظه فعلاً عسل وجميل جداً..
نعيش ونشوف ولادك يا عبدو :)

3abdo me7tas said...

صوت من مصر

الله يكرمك يا مان
دا انا هعمل له مدونه على قده كده
بس شوية كده
شرفتنى يا مان

.....................

عبده الرايق

إيه يا عم اللى انت بتعمله ده
وسع ومش عارف ايه انت داخل فى حيطه ولا ايه
اهلا بيك يا مان فى البلوجر
بس باين عليك فى العنجليزى كويس اهو
شرفتنى يا مان

3abdo me7tas said...

Bride Zone

ايه يا ستى انتى فين من زمان
أخبارك إيه
عاملة إيه فى الدنيا
يا رب تكونى بخير
ربنا يكرمك يا رب ونشوف أولادك الأول سيبك منى انا
ربنا حفظك ويكرمك يا رب

Empress appy said...

هو سؤال اولا ربنا يخلى يوسف يا رب زى السكر بس البوست ده عنى يوسف ولا مواصفات عمه
ههههههههههههههههههههههه لا سكر ربنا يخليه وكل سنه وهو طيب مقدما

3abdo me7tas said...

Appy

طيب ليه الإحراج ده بس

وانتى طيبة يا ستى عقبال أولادك يا رب
ربنا يكرمك

Anonymous said...

إيه الفيديوهات الإباحية دى؟؟مش كنت تحط عليها ريتنج فوق 16 أو كده :)

يوسف شكله شقى أوى ما شاء الله عليه بس عايز يتراقب شوية عشان ما يسرحش لما يكبر..

بس سؤال من فضلك..هيه البنت الصغنونة هيه هيه ف الكليبين؟؟
لو هيه هيه يبقى تيك كير الواد ده بيحب و عنده جيرل فريند :)

ربنا يخليه..و شكرا لعمه عشان افتكره..سلامو عليكو

نفرتيتي said...

الواحد مش يقدر يقول غير بسم الله ما شاء الله تبارك الخلاق وربنا يحرصه لاهله ولعمه ويكرمك ببنوته شقية وواحد زيه
اما الولد طالع لعمه فالله اعلم بيها انت ادري بس ما تقولش كده كتير عشان مش تطلع لقب فلانتينو ولا ايه يا باشا انت عايز كده باين عليك بس بالصراحة الصور رائعة واللي صور واللي لقن شخص محترف للغاية ربنا يكرمك ويفرحك دايما زي ما بسطتنا دلوقتي بعد ما كنا متنشنين خلي بالك من يوسف الله يكرمك

S H A H said...

فاضيين بقى احنا للالبومات العائلية دي

======

ازيك يا نجم والله وحشني بجد

3abdo me7tas said...

Queen eraser

آه معلش فعلا انا نسيت أقول من ال 16 لأقل

لا متخفيش مش هيسرح ايه يا بنتى دا انا عمه
لو كان هيسرح كان عمه سرح
:D

بالنسبة للبنت الصغنونه فى الكليب الأولانى دى بنت بنت عمتى
اما البنت اللى فى الكلييب التانى والله ما اعرف مين كانت واحده ماشية فى الشارع والواد يوسف رمى الرمش فوقعت فيه

................

نفرتيتى

ازيك يا بنتى انتى فين وأخبارك ايه
طمنينا عليكى
عقبالك كده انتى بولد صغنون يملى عليكي حياتك او بنت عسل كده تبقى زيك
ربنا يكرمك يارب

3abdo me7tas said...

شهرام الجبار

إيه يا عم البوست اللى انت كاتبه ده
بس ايه رأيك فى ردى ها قولى بس ايه رأيك
والله انت يا مان واحشنى أكتر ابقى خلينا نشوفك يا عم انت

كاميليا بهاء الدين said...

ربنا يحفظ يوسف ويحميه
ولعمه يارب يخليه

ما شاء الله ولا قوة إلا بالله

ألهم أكتبه من السعداء
على هذه الارض
وارزقه الدين والعلم وحسن الخلق
كما ابدعت وصورته في الخلق

اللهم آمين
يارب العالمين

أكرمك الله بولد مثله
وجعله الولد الصالح
الذى يكون سببا فى دخولك الجنه يارب
يارب
يارب

تحياتى

عروسة ننوسة said...

حلوة اوى الصور دى ممكن استلف منك واحد شوية؟
على فكرة اللى بكتبه حكاية بجد لواحدة صاحبتى مع بعض التخيلات

3abdo me7tas said...

كاميليا

بصراحة انا مش عارف أقول ايه على زيارتك دى
شرفتينى ويا ريت تكونى موجوده فى كل بوست عندى بإذن الله

..............

جنه

هكلمك بصراحة
اولا الصور كلها تحت أمرك
ثانيا من زمان وانا عايز اعرف اللى بتكتبيه ده بجد ولا لا لانى بصراحة ومن غير زعل انا مليت من الواد اللى انتى بتكتبى عليه ده
وتقريبا لو شوفته هخليه يقول إلحقينى يا مامى
:D
بجد كنت هزعل اوى لو كان دى قصه حقيقية ليكي انتى
لانى شايف انك بنت دمك زى العسل بصراحة وتبقى خسارة فيه
:D
بس

فزلوكة said...

ربنا يخليهولكم يارب
لذيذ خالص , وأمور

أما أعز من الولد ولد الولد
فأحب أقولك إنها مقولة صحيحة
بما إنى "ولد الولد " ده

د/اجدع بنوته said...

ربنا يخليه لباباه ومامته ولعمه يارب

شكله فعلااااااا هيطلع لعمه

طب لو كده

فانا احجزه لبنتى م دلوقت

... بنتى لسه ف علم الغيب

بس اكيد هتطلع لامها يعنى

تحياتى

sahr said...

ربنا يخليهولك
ويبارك فيه

حمامة said...

ماشاء الله ربنا يخليه لوالده ووالدته
عسول خالص وشكله مقطع السمكه وديلها
ربنا يخليهولكوا ويحميه يارب

غمض عينيك said...

ربنا يخلي ياباشا

3abdo me7tas said...

فزلوكة

أهلا بيكي يا ستى فى البلوجر
ويا ريت الزيارة دى تتكرر دايما
وربنا يكرمك يا ولد الولد
;)

.........................

د/أجدع بنوته

اهلا بيكي فى البلوجر ويا ريت تبقى موجوده معانا علطول
هو فعلا الواد طالع لعمه
يا ليت الشباب يعود يوما
:D
خلاص وانا موافق هحجز يوسف لبنتك اللى هتطلع لأمها
انا موافق
ربنا يكرمك يا رب

3abdo me7tas said...

Sahr

الله يخليكى
ربنا يكرمك يا رب ويا ريت الزيارة تتكرر

.....................

حمامة

يا رب يا أختى
أكيد مقطع السمة وديلها
مش طالع لعمه
لازم يكون واد مقطع السمكة والفرخة كمان

ربنا يكرمك يا رب

3abdo me7tas said...

غمض عنيك

إزيك يا أبو سمرة انت فين يا راجل من زمان محدجش يعنى شافك من فترة طويلة يا رب تكون بخير ابقى طمنا عليك

Anonymous said...

هاهاهاهاهااااااى
ياخواتى على العسل
ايه السكر ده
ماتحاولش تقنعنى انك كنت كده زمان
فعلا الله يرهم ايام زمان
بوووووسه كبيييييره ليوسف بقى
:)

Unknown said...

ايه التماحيك دي قال عمه قال فين ودن و شعر و دقن عمه الولد قمر بلاش الحقد ده بقي

ربنا يخليهولك

الـسـيـدة نـون said...

ربنا يخليه لعمه ولاهله كلهم ويكون قرة اعينهم

شوفت بقى اديك خلتنى اكتب قرة اعينهم
وانا اساسا معرفش يعنى ايه بس بسمعها كتير

سلام
اختك خيخة

MerMaid said...

ايه الجمال ده؟؟؟
اول صورة توحي بانه بنت
بعد كدة لاقيتك بتقول يوسف
ربنا يبارك فيه يارب

و تفرح بيه دايما

وعقبال ولادك

:)

تحياتي

عروسة ننوسة said...

ميرسى على الكومنت

klmat said...

السلام عليكم
ربنا يحفظه ويصونه هو وعمه
ماشاء الله عليكم
ربنا يسعدكم يااارب

semsem said...

ماشاء الله
ربنا يخلهلكم

رحيق الحب said...

ما شاء الله يا محمد ربنا يخليهولك ويخليه لباباه ومامته يا رب وتفرحوا بيه كدة لما يكبر وتشوفه احسن الناس باذن الله
بس خلى بالك عليه بقى كويس
عشان شكلك كدة منمر انك تطلعه نسخه منك بالظبط
ربنا يستر
هاههههههههههههههههههههههههههه
;)

Soooo said...

بسم الله ماشاء الله

ربنا يخلي يارب
بس شبهك ايه ياعم انت
الواد بسم الله ماشاء الله قمر
بطلو بقى التماحيك دي


بتفكرني ببنات اخويا لما اخدهم وانزل افسحهم ولا حاجه .. يالهوي عاللي بيحصل يا جرعان



ملحوظه
اقسملك بالله العظيم انا مافهمت حاجه من اخر تعليق ليك عندي يا ابو عبده .. الحكايه ومافيها اني بجد الفتره دي مشغول بطريقه مش ممكنه ويادوبك بادخل كل فين وفين انزل موضوع او اعلق عند حد من اخواننا المدونين
لكن عيب الكلام اللي انت قلتله
ولو اني مش فاهمه بس احتياطي يمكن يكون عيبه
ولا هو مش عيبه؟؟؟؟؟




سلامووووووووووووز

3abdo me7tas said...

آسف يا شباب على التأخير بجد كانت ظروف
وينكى

لا يا أختى أقنعك انى كنت أشقى منه زمان على ما كانو بيكو ليا يعنى
انا فرحان بجد بعودتك لينا تانى

.........................

Emy

بقى كده يا ايمى حقد برضه
ما انتى صحيح مشوفتنيش
:P

3abdo me7tas said...

بنت خيخة وأى كلام

الله يكرمك يا رب
بقى انتى مش عارفة يعنى إيه قرة عينه يا خراشى عليكي
ولا انا
لما تعرفيها ابقى قوليلي والنبى

...........................

MerMaid

بنت
بنت ايه بس يا ستى
طيب حظك كويس ان يوسف مشفش التعليق ده كان بهدل الدنيا
طبعا عياط
:D

3abdo me7tas said...

جنه

ازيك يا بنتى واخبارك ايه واخبار العريس إيه
:P
مرسي ايه يا بنتى هو فيه بينا مرسي
مش مرسى دى يعنى قهوة بالعنجليزى
:P:P

............................

كلمات

ازيك يا مدام أميرة
انتى فينك من زمان مش بشوفك يعنى عندنا
انا بجد ببقى مستنى كل بوست تعليقك لإن تعليقك بيهمنى جدا بجد
ربنا يكرمك يا رب

3abdo me7tas said...

سمسم

الله يكرمك يا رب

................

رحيق الحب

يااااه يا هالة أخيرا افتكرتينا
ماشى يا ستى
شكلى منمر انى أطلعه نسخى منى
لالالالالا
دا أكيد هطلعه نسخة منى بس هشيل السلبيات أكيد
ربنا يكرمك يا رب

3abdo me7tas said...

Sooooooooooo

إيه يا مان يعنى انا وحش ولا إيه
يعنى الواد عسل وانا يعنى بصل
ليه بس دا انا غلبان
ازيك يا مان وأخبارك إيه يا رب تكون بخير دايما ان شاء الله

أما بقى بالنسبة للكومنت بتاعى اللى انت مش فهمته فأنا نفسي مش فاهمه بس ربنا يقدم المشيئة ونقعد نتكلم مع بعض ونشوف إيه النظام