Wednesday, October 24, 2007

يا فرخة ما تمت آه والله فرخة

بمناسبة انفلونزا الطيور

أنا آسف انى لا بنزل ولا بدخل اى من البلوجات الصديقة

ولا بنزل بوستات جديده فى البلوج لانى بصراحى جبت آخرى

من كام يوم الحمد الله رجعت الشغل تانى فى شركة جديده وربنا فتحها عليا

ومن يومين كده جالى خبر نزل عليا كالصاعقة

دا أنا ملحقتش أفرح يا جدعان

هو فعلا المنحوس منحوس

يعنى منحوس ومحتاس فى نفس الوقت طيب ميكلوش على بعض خالص

المهم الخبر بقى يا شباب ويا شبات القرن

إن مصر حبيبتى الله يكرمها بلاش نشتم عشان حبايبنا

بتحبنى أوى أوى ومش عايزانى أبعد عنها قوم عملت ايه

جابت ليا إستدعى فى الجيش

شوفتو مصر بقى بتحبنى قد ايه

طبعا الشغلانة الجديدة راحت

و 21 يوم فى القرف تانى هيرجعو

قلولى أعمل ايه

أنا سلمت أمرى لله والحمد الله على كل شئ

بس أنا تعبت بجد

معتش قادر أكمل لوحدى عايز حاجة أسند عليها

تم بحمد الله

يا ريت محدش يجيب سيرة مصر قدامى

32 comments:

Unknown said...

الجيش للجدعان يا دفعه
بس و الله فعلا نحس

3abdo me7tas said...

لا وانتى الصادقة ممكن يكون حسد

shahy said...

لة في ذلك حكمة وانت اكيد مش عارفها ومش هاتعرفها دلوقتي

ارمي حمولك على الله وحاول تخلي الشركة تستناك وان شاء الله الشغل مش هايطير ولا حاجة

خليك جدع وشجاع وربنا معاك ومعاك قلوبنا

Ahmed said...

لا حول ولا قوة الا بالله
يعني هيه مصر خلاص كله فيها تمام
ونقصا عليك ولا يمكن معتبرينك حامي الحما
ومن غيرك البلد تقع ويمكن تحتل
انا عايز حد عاقل محترم يقولي
الجيش ده لزمتو ايه بالضبط

كان الله في عونك
وهون عليك ايامك

Anonymous said...

معلش يا محمد ربنا معاك وصحيح خلي اي حد من زمايك اللي في الشركة يحل محملك لغايه ما تخلص بس كنت عايزة اعرف ايه هي الحاجه اللي عايزة تسندك
AS YOU LIKE

3abdo me7tas said...

Shahy

الحمد الله على كل شئ يا شاهى هعمل ايه يعنى اللى حصل بقى
الشركة النهاردة اتكلمت معاهم ولسه هشوف بقى يوم الخميس الجاى

لا تقلقى انا جدع وشجاع
:P

...................

Ahmed al-hussany

شوفت بقى يا عم اهى مصر مستنيانى انا اللى هسند الجيش اصله بيقع
هو اه الجيش ملوش أى لازمه باللى بيحصل جوا
بس الجيش كاسم انه حامى مصر يعنى اى دولة تفكر انها تحارب تقف عند حدها لان مصر فيها جيش
والله يا عم لو مفيش جيش أهل مصر نفسهم هيحاربو وهنكسب

سيبها لله والحمد الله على كل شئ
انا سعيد بجد بزيارتك للمدونة

3abdo me7tas said...

Anonymous

والله انا حاولت فى الشركة بقى وربنا يقدم ما فيه الخير

برضه بتقولى الجملة دى مش انا قلتلك انى مش بحبها
قلتيها دلوقتى برضه
ربنا يسهل بس لما أكلمك
أنا بجد مش بحبها
اما بقى بالنسبة للحاجة اللى عايزها تسندنى انى الاقى حد جنبى أخطب بقى وأتأهل بس إظاهر مش قريب بسبب اللعبكة اللى انا فيها دى
ربنا يقدم ما فيه الخير
يا ريت مش تقولى الكلمة دى تانى انتى فهمانى كويس اوى

klmat said...

مش عارفه اقولك ايه بس
هى حاجه تضايق حدا
بس مين عالم يمكن يكون خير
ان شاء الله بعد الاستدعاء حاتجيلك حاجه احسن ده امتحان
بس ان شاء الله حايحصل فرج
وحاباركلك ان الله مع
الصابرين
ربنا معاك يقويك
ويكتب لك الافضل
سلامى

Anonymous said...

والله في خير اهدى وارضى بالي اقسمه ربنا امال انا اعمل ايه يابني اتخطبت من هنا وخدوها على الجيش اربع عشر شهر بالتمام والكمال برضه قلت خير وخير كتير انت متعرفش تدبير ربك

Esmat said...

قلبى معاك وربنا يعينك
بلدنا كويسة والله بس لكن العيب على الخلل الناتج من الناس اللى مسكينها
مايعملوا جيش بالتطوع ويدفعوا راتب للافراد
يعنى تبقى وظيفة بدل الخيبة دى
ربنا معاك ويقويك

(green eyes) said...

منجبش في سيرة مصر ازاي
دي مصر ام الدنيا ... ومبتنساش اولادها في السراء قبل الضراء
ربنا يكون في عونك وان شاء الله تشتغل في مكان احسن بعد ما طبعا تقدم الواجب الوطني بتاعك هههههههه

Doba said...

يا حبيبتشى يا مصر يا مصر
يا حبيبتشى يا مصر يا مصر
يا مصصصصصصصصصصصصصصصر

تحيا جمهورية مصر العربية
مش عارفة ليه بس افتركت طابور الصبح فى المدرسة واحنا بنبقى نفسنا جدا ننام وللأسف لازم نقف فى الطابور ونحيى العلم قال يعنى هو مين يعنى

ربنا يقويك يا بنى
السجن للجدعان
وكفارة مقدما

والله يكون فى عونك يا منحوس محتاس افندى
ترجع لنا بالسلامة يا وليدى

تقبل عزائى
هبة

koka said...

ايه الفقر ده

ايه يا محمد مش عارفين نفرحلك شوية يا اخى

عموما بردو ربنا يكرمك .. والسجن .. اصدى الجيش للجدعان :d

بس انت تفائل كده وتعشم فى الله خير وكل حاجة هتبقى تمام التمام ;)

Anonymous said...

والله انا عارفة اكيد حاجة تضايق طبعا انك تلاقي شغل وبعدين تلاقي استدعي من الجيش بس والله بجد متعرفش الخير فين ربنا ميسرلك ايه وبعدين الجيش للجدعان ابقى كمان على اخبارك

تحياتي وربنا يكرمك

سكوت هنصوت said...

ياعبدو

ما تقولش ايه اديتننا مصر...قول هندي إيه لمصر

هندي عمرنا و حياتنا ببلاش...عشان احمد عز و جمال مبارك ربنا يغنيهم كده من فضلة

فيها ايه يعني لمما انت تخش الجيش و مستقبلك يتأخر...امال مين الي هيخش الجيش...جيمي

مش يا أخي تستغفر ربنا كده و تستقبل الجيش وانت مبسوط....

اهي كلها ايام و هتعدي

ربنا معاك..و شكرا لمرورك بمدونتي

اسعدتني الزيارة

سكوت هنصوت said...

ياعبدو

ما تقولش ايه اديتننا مصر...قول هندي إيه لمصر

هندي عمرنا و حياتنا ببلاش...عشان احمد عز و جمال مبارك ربنا يغنيهم كده من فضلة

فيها ايه يعني لمما انت تخش الجيش و مستقبلك يتأخر...امال مين الي هيخش الجيش...جيمي

مش يا أخي تستغفر ربنا كده و تستقبل الجيش وانت مبسوط....

اهي كلها ايام و هتعدي

ربنا معاك..و شكرا لمرورك بمدونتي

اسعدتني الزيارة

غمض عينيك said...

مش انت اللي لعبت في جحر التعابين وقعدت تحكي وتقول حصلي وجرالي
ودهشور لاميه ولانور
يلا ياعم
طلعت راجل مبروك وسرك باتع
والله يامحمد وهترجع ايام العفاريت تاني
يلا الجيش للجدعان
وعلى رأي مها
ماتقولش ايه اديتنا مصر...قول هندي ايه لمصر
ياحبيبتي يامصر
يلا سلام بقا عشان هاعيط

صباحك عسكري يادفعة
محمد سمير

mohamed said...

ياسيدى ولا يهمك باذن الله هتخرج وتلاقى شغلانة احسن منها
بس قول يارب

Anonymous said...

ازيك يا محمد
الحمدلله على كل الحال
وانت فدى مصر بقى
:))

NeRmeeN said...

معلش يا عبده ...تعيش وتاخد غيرها :ح

وان شاء الله الموضوع يكون رب ضارة نافعة

والخير ليك فى حاجة تانية ( وش مبلم )

تحياتى ليك و لمصر:p

3abdo me7tas said...

Klmat

الله يكرمك يا ست أميرة
انا بقول الحمد الله على كل شئ انا والله ما زعلان ولا اى حاجه بالعكس انا بقول الحمد الله
:D

..............

قلوب حائرة

فيه فرق يا قلوب بحيث ان الخطوبة دى المفروض كانت تتأجل لغاية ما يعرف انه هيدخل ولا لا
لاكن المشكلة بقى فى الاستدعى
الحمد الله

3abdo me7tas said...

ُEsmat

مينفعش جيش للتطوع
فكرى فيها كده ولو موصلتيش لحل قولى وانا هشرحهالك
:D

................

Green Eyes

ربنا يكرمك يا رب
ومش تخافى هنقدم الواجب

3abdo me7tas said...

هبه

يا حبيبتى يا مصر
خلى مصر تنفعك يا رأفت

اهو رأفت مات من غير ما مصر تنفعه
صدقينى انا بقول كلام عن مصر وخلاص مش حقيقة
اللى جوا مصر اللى هم السبب
وتحياالأمه العربية
ثانيا يا ست هبه انا داخل الجيش 21 سوم مش السجن
عععععععععععععععع

..................

دعاء

ياااااااااااااااه انت فين يا بنتى انا قلت انك اتخطفتى ولا حاجه
عاملة ايه وايه اخبارك يا رب تكونى بخير
وانا والله متفائل لدرجة انى ممكن أنفجر من كتر التفائل
الحمد الله يا بنتى على كل شئ

3abdo me7tas said...

أيامنا الحلوة

الحمد الله على كل شئ وانا والله ما زعلان ولا حاجه
خير ان شاء الله

..............

سكوت هنصوت

أولا انا اديت لمصر كتير حتى أكتر من رأفت الهجان
:D
وبلاش حته شكرا لمروركم على المدونة دى
يا ستى مدونتك هى مدونتى ومدونتى هى مدونتك والمدونات بتاعتنا بتاعت اللى بعدنا واللى بعدنا
انتى مين أساسا
:D
جزاكى الله كل خير وربنا يكرمك

3abdo me7tas said...

محمد سمير

بقى كده يا ابو سمرة انت فرحان فيا ماشى ماشى
ليك يوم
هههههه
وحشتنا والله يا مان

...............

محمد

ربنا يقدم ما فيه الخير يا مان

3abdo me7tas said...

سمارت

انا الحمد الله المهم انتى عاملة ايه فينك من زمان يا ستى
فدى مصر ايه وبتاع ايه هم هيدبحونى على العيد ولا ايه

................

نرمين

الحمد الله على كل شئ وربنا يقدم ما فيه الخير باذن الله
على فكرة وش مبلم ده الاختصار بتاعه
:|

Anonymous said...

صباح الخير يا محمدربنا معاك في الجيش ويساعدك المهم كنت عايز اقول حاجه هو الواحد لما يكلم حد كتير ويخلص رصيده ده يبقي ايه؟
يبقي عايز يطمن علي الشخص اللي بيكلمه وبرضه قلقان عليه
!!! الحدق يفهم بقي

3abdo me7tas said...

ههههههههه
صباح النور يا ستى
خلاص يا ستى فهمنا
;)
على العموم ربنا يكرمك يا رب ويخليكي لينا
خلينا نشوفك بقى
:D

رحيق الحب said...

yمعلش يا محمد ربنا وياك يا رب باذن الله ومعلش هيا الدنيا كدة مش دايما حلوه على طول ساعة لك وساعه عليك صلى وادعى ان ربنا يكرمك ووقف ليك ولاد الحلال فى سكتك وربنا يثبتك فى عملك ويحفظهولك لو فيه خير وربنا وياك ان شاء الله

3abdo me7tas said...

ربنا يخليكي يا هالة
ربنا يكرمك يا رب

Anonymous said...

السلام عليكم
انا عارفة ان انهارده اول يوم ليك في الجيش وربنا يساعدك ويقويك واصبر وما تضايقش ان حصلك كذا موقف صعب ده بيكون امتحان من عند ربنا بيتليك بيه عشان يشوف مدي قوة ايمانك فياريت تصبر يا محمد وتصمد وذي ما قال ربنا في كتابه الكريم بسم الله الرحمن الرحيم واستعينوا بالصبر والصلوة وانها لكبيرة الا علي الخاشعين * صدق الله العظيم
لازم تصبر يا محمد وان شاء الله الفترة دي حتعدي علي خير بس اهم حاجه تخلي بالك من نفسك وتداوم علي الصلوة وقراءة القران فهما دول اللي حيفظوك وحيخففوا عنك .وابقي افتكرنا هناك لااله الا الله

Anonymous said...

مهو لو كل الولاد قالو كده مين هيحارب؟؟نسرح المعيز يعنى تحاربلنا؟؟؟؟؟؟